پیرسینگ دهان چه تاثیری روی دندان ها میگذارد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 4 دی 1400
بازدید : 235
نویسنده : mozhgan

سوراخ کردن دهان و رد کردن یک فلز از آن که با نام پیرسینگ دهان شناخته میشود یک روش آرایشی زیبایی محبوب در میان جوانان است. این روزها افراد زیادی تمایل دارند که از این روش برای تغییر ظاهر و ایجاد تنوع در صورت استفاده کنند. با این وجود، انجام این کار خطراتی به همراه دارد. ما در این مقاله درباره تاثیر پیرسینگ دهان بر دندان ها مطالبی ارائه خواهیم کرد و به شما نشان میدهیم که این روش چه مشکلاتی برای دهان و دندان شما ایجاد میکند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

پیرسینگ دهان چیست؟

پیرسینگ همانطور که در مقدمه نیز گفته شد، روشی است که در آن بخشی از داخل دهان یا اطراف آن برای رد کردن یا وارد کردن یک میله کوچک فلزی سوراخ میشود. اینکار مشابه سوراخ کردن گوش است با این تفاوت که در بخش های مختلف بدن مخصوصا صورت انجام داده میشود.

انواع رایج پیرسینگ عبارتند از:

  • سوراخ کردن زبان
  • سوراخ کردن لب
  • سوراخ های گونه
  • سوراخ کردن عضلات

بیشتربخوانید... دندانپزشکی در حین بارداری

تاثیر پیرسینگ دهان بر دندان ها چیست؟

کسانی که اینکار را انجام میدهند به صورت دائمی قبول میکنند که یک قطعه فلز را از سوراخ ایجاد شده رد کرده و نگهدارند. این کار میتواند تاثیراتی روی دهان و دندان داشته باشد. شایعترین خطرات این روش روی دهان و دندان عبارت است از:

  • بروز انواع عفونت ها
  • تحلیل رفتن مینای دندان
  • وارد شدن آسیب به لثه
  • وارد شدن آسیب عصبی به دندان
  • از دست دادن حس چشایی
  • از بین رفتن دندان
  • افزایش طول درمان ارتودنسی

عفونتهای ناشی از سوراخ شدن دهان

همه میخواهند که داخل دهانشان تمیز و پاکیزه باشد. با این وجود دست کم 800 تا 1000 نوع باکتری در داخل دهان وجود دارد که جایشگاه طبیعیشان همانجا است. زمانی که در داخل دهان زخمی ایجاد شود اغلب این باکتری ها میتوانند از طریث آن وارد خون شوند و مشکل ساز شوند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی زیبایی

ارتباط پیرسنیگ دهان با بیماری لثه

یکی از مهمترین عواملی که میتواند پیشرفت درمان ارتودنسی دندان (ارتودنسی ثابت، ارتودنسی نامرئی و..) را با مشکل مواجه کند آسیب بیماری لثه است. تخمین زده می شود که 35٪ از افرادی که پیرسینگ دهان انجام داده اند طی 4 سال اول بعد از اینکار به بیماری لثه مبتلا میشوند. پیرسینگ میتواند باعث ایجاد زخم دهان شود و مسیری برای ورود باکتری ها به پوست و خون ایجاد کند. به طور مشابه میتواند باعث ایجاد فاصله بین لثه و استخوان شود. این فاصله میتواند منبع خوبی برای رشد باکتری ها و ایجاد بیماری لثه شود.

منبع

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com